1-             خطای زاویه ای :

در خطای زاویه ای،یک خطای متغیر در فشار سنج ایجاد می شود که با افزایش فشار در فشار سنج خطا ابتدا زیاد و مجدداً کم می گردد.

روش کالیبره:

الف) اگر عقربه در نیمه اول درجه بندی صفحه سریع و در نیمه دوم آهسته حرکت می کند در این حالت بایستی طول محور اتصال به C تیوب را بلند کنید یا زاویه بین محور اتصال به C تیوب و محور اتصال چرخ دنده قطاعی را زیاد کنید.

ب) اگر عقربه در نیمه اول درجه بندی صفحه آهسته و در نیمه دوم سریع حرکت می کند در این حالت بایستی طول محور اتصال به C تیوب را کوتاه کنید یا زاویه بین محور اتصال به C تیوب و محور اتصال چرخ دنده قطاعی را کم کنید.

توجه:

در صورت باز شدن محورهای اتصال و یا به هم خوردن وضعیت محورهای اتصال قبل از انجام کالیبراسیون و از بین بردن سه خطای فوق انجام مراحل زیر باعث زودتر به ننتیجه رسیدن کالیبراسیون خواهد شد :

1-       پیچ تنظیم خطای ضربدر(پیچ تنظیم محور اتصال نزدیک به عقربه) را در وسط قرار دهید.

2-       دقت کنید قسمتهای متحرک ازاد باشند و به جاییی گیر نداشته باشند.

3-       به اندازه نصف دامنه تغییرات فشارسنج ،فشار وارد کنید و با تغییر طول محور متصل به C تیوب زاویه بین این دو محور را 90 درجه تنظیم کنید فسپس پیچ شل شده را محکم کنید.

4-      
پس از قائمه نمودن زاویه جهت کالیبراسیون فشار سنج از خطاهای سه گانه(صفری،زاویه ایو ضربدری) اقدام نمایید.