روش کالیبراسیون فشار سنجهای عقربه ای بوردن تیوب
1- خطای زاویه ای :
در خطای زاویه ای،یک خطای متغیر در فشار سنج ایجاد می شود که با افزایش فشار در فشار سنج خطا ابتدا زیاد و مجدداً کم می گردد.
روش کالیبره:
الف) اگر عقربه در نیمه اول درجه بندی صفحه سریع و در نیمه دوم آهسته حرکت می کند در این حالت بایستی طول محور اتصال به C تیوب را بلند کنید یا زاویه بین محور اتصال به C تیوب و محور اتصال چرخ دنده قطاعی را زیاد کنید.
ب) اگر عقربه در نیمه اول درجه بندی صفحه آهسته و در نیمه دوم سریع حرکت می کند در این حالت بایستی طول محور اتصال به C تیوب را کوتاه کنید یا زاویه بین محور اتصال به C تیوب و محور اتصال چرخ دنده قطاعی را کم کنید.
توجه:
در صورت باز شدن محورهای اتصال و یا به هم خوردن وضعیت محورهای اتصال قبل از انجام کالیبراسیون و از بین بردن سه خطای فوق انجام مراحل زیر باعث زودتر به ننتیجه رسیدن کالیبراسیون خواهد شد :
1- پیچ تنظیم خطای ضربدر(پیچ تنظیم محور اتصال نزدیک به عقربه) را در وسط قرار دهید.
2- دقت کنید قسمتهای متحرک ازاد باشند و به جاییی گیر نداشته باشند.
3- به اندازه نصف دامنه تغییرات فشارسنج ،فشار وارد کنید و با تغییر طول محور متصل به C تیوب زاویه بین این دو محور را 90 درجه تنظیم کنید فسپس پیچ شل شده را محکم کنید.
4-
پس
از قائمه نمودن زاویه جهت کالیبراسیون فشار سنج از خطاهای سه گانه(صفری،زاویه ایو
ضربدری) اقدام نمایید.