سیستم کنترل توربینهای گازی سولرز( SULZER GAS TURBINE CONTROL SYSTEM )-قسمت2
نیازهای اجرایی یک سیستم ایمنی وپیاده سازی آن :
شکل بالا آرایش سیستم ولوی را برای هر توربین نشان می دهد . ولو اصلی SHUTT OFF یک نقطه ایزوله اولیه برای توربین ایجاد می کند واین ولو بسته است مگر اینکه یک وضعیت اضطراری بوجود آید . وقتی که توربین در حالت کاری نیست ولوهای SHUT OFF (SOV ) سوخت توربین راایزوله می کنند و حفاظت اولیه را ایجاد می کنند . ولو تنظیمی MOD فلو سوخت را کنترل می کند برای کنترل سرعت توربین ، PSS دارای یک سیستم کنترلی SHUTT DOWN است که سیستم کنترل اولیه PLC می باشد و یک پیوستگی با سیستم کنترلی ثانویه دارد که SPC نامیده می شود . شکل فوق عملکرد PSS PSS را شرح می دهد
در شروع وپایان هر راه اندازی یک تست نشت ولو انجام می شود دو سویچ فشار PS که بین SOV1 و SOV2 نصب شده است ، در راه اندازی SOV اصلی باز است در حالیکه SOV1 بسته است . یک سوئیچ فشار کم (LPS) نشتی SOV1 رادر مدت زمان 15 ثانیه چک می کند . حال SOV1 باز می شود در فضایی که بین دو ولو است فشار به مدت 15 ثانیه بوسیله یک HPS ثابت نگه داشته می شود . این تست بی عیبی SOV2 می باشد . PLC توربین را با یک سیگنال خطا از تست نشتی روغن بوسیله یک 86EX ، SHUTT DOWN می کند .
حفاظت دما ( شکل زیر) شامل یک تعدادی از تستهای مداوم در راه اندازی توربین و کار آن می باشد . حفاظت اولیه توسط دو ترموکوپل که برروی بدنه اگزوز نصب شده اند تامین می شود وسیگنال ارسالی از ترموکوپل به ماژول PLC فرستاده می شود وسیگنال کنترلی را از PLC بنا به موردی که DETECT کرده است دریافت می دارد .